Siapa tak kenal Ikea, satu jenama global yang tidak perlu diperkenalkan lagi di Malaysia. Sebuah pusat membeli-belah perkakasan rumah yang besar dari Sweden dan semestinya meatball yang sedap.
Untuk pengetahuan korang, Jika sebelum ini IKEA menyediakan barisan perabot dan perkakasan rumah yang mampu dimiliki oleh kebanyakan orang ramai. Terkini, Ikea mengeluarkan merchandise wajib-beli untuk tempoh masa terhad.
Dinamakan EFTERTRÄDA, yang diterjemahkan menjadi ‘successor’ dalam bahasa Sweden, koleksi ini akan berada di semua gedung IKEA seluruh Malaysia.
Ads
Terdiri daripada t-shirt ke hoodies, tuala mandi hingga beg tote dan botol air, EFTERTRÄDA dari IKEA diilhamkan dan disediakan untuk korang yang suka identiti sederhana dan cool.
Untuk info, koleksi edisi terhad EFTERTRÄDA dijual di semua gedung IKEA Malaysia mulai 4 Mac 2021 IKEA.my/EFTERTRADA .
Seperti biasa, koleksi EFTERTRÄDA ini masih menggunakan logo IKEA sebagai reka bentuk utamanya. Dimasa yang sama, IKEA masih menekankan kombinasi fungsi, kualiti, rekaan dan nilai di dalam minda pereka dan penggunanya.
Ads
EFTERTRÄDA X IKEA Food Special
Khas buat food lover, terbaru bersempena pelancaran koleksi EFTERTRÄDA, IKEA juga mengeluarkan menu baru iaitu Laksa Lobster Spaghetti. Namun, menu ini juga untuk masa terhad sahaja mulai 4 Mac hingga 30 Mac 2021.
Ads
Tawaran Istimewa Untuk IKEA Family Member
Menariknya, untuk ahli IKEA jangan lupa untuk menebus satu pelitup muka dengan reka bentuk kod bar ikonik dan satu pelekat dengan pembelian mana-mana koleksi EFTERTRÄDA. Tapi kena cepat sebab hanya 800 ahli IKEA yang pertama je diberikan.
Sering kali kita melihat wajah tampan selebriti lelaki Korea yang rata-ratanya mempunyai susuk tubuh yang menawan dengan bentuk badan ideal.
Namun begitu, pernah tak korang terbayang bagaimanakah agaknya sekiranya mereka ini berbadan gempal?
Seorang pengguna di Facebook yang dikenali sebagai AbiBaharudin telah pun membuat editing dengan menghasilkan gambar selebriti-selebriti lelaki Korea menjadi obes. Lain sungguh jadinya. Hiks!
Jom kita lihat antara selebriti berikut yang telah diedit menjadi ‘obes’.
1. Son Oh Gong
2. Lee Min Ho
3. Gong Yoo
4. Kim Hyun Joong
5. Lee Sang Yeob
6. Park Seo Joon
7. Lee Je Hoon
8. Hyun Bin
9. So Ji Sub
Ha, macam mana? Masih boleh terima tak kalau oppa korang obes? Hiks!
Demi membuatkan generasi muda lebih mengenali, meminati dan membeli produk keluaran jenama premium seperti Gucci menawarkan produk yang relevan dan signifikan untuk digunakan oleh pembeli.
Smart Ring Gucci x Oura. (Foto:Via. Gucci)
Ini adalah di antara strategi masa kini jenama fesyen yang tidak lagi sekadar berfokuskan kepada pakaian, kasut dan aksesori badan.
Selepas smartwatch, muncul pula smart ring. Gucci tampil dengan inovasi baru ke arah kesihatan dan kesejahteraan dengan kolaborasi ini.
Kolaborasi jenama gajet dengan rumah fesyen tekenal dunia bukan lagi satu perkara baru pada zaman ini. Rumah fesyen dari Itali itu mengumumkan kolaborasi terbaru dengan Oura, syarikat dari Finland yang membangunkan ‘smart ring’ untuk menyediakan pelanggan dengan data dan panduan kesihatan abadi.
Smart Ring Via Gucci
Uniknya Gucci x Oura Ring, direka dengan logo G bersambung dalam emas kuning 18 karat. Corak obor berjalin melilit pada jalur titanium bersalut PVD hitam, menjadikannya lebih daripada aksesori kesihatan biasa.
Cincin Mewah Bergabung Dengan Kesihatan
Dipasangkan dengan teknologi Generasi 3 Oura, menampilkan set penderia yang boleh membaca pelbagai vital badan dan seterusnya mengedarkant metrik kesihatan. Cincin mempunyai sensasi isyarat yang jauh lebih kuat daripada sekadar aksesori yang memberikan statistik kesihatan yang serupa.
Gucci x Oura Ring turut mempunyai kadar jantung dan pernafasan hingga suhu untuk menyasarkan potensi kesan tekanan atau penyakit pada badan. Ia juga termasuk fungsi analisis tidur yang menjejaki kualiti tidur berdasarkan vital dan masa yang dihabiskan dalam setiap peringkat tidur.
Kalau korang mementingkan kesihatan dan fesyen. Penulis syorkan beli cincin Gucci x Oura Ring ni. Boleh check detail di sini.
**
Update terkini tentang isu semasa, dunia hiburan, kecantikan, fesyen dan gaya hidup? Ikuti telegram rasmi Remaja untuk lebih banyak info dan juga peraduan menarik.
Ini baru lah gaya hidup remaja. REMAJA kini di seeNI. Download seeNI sekarang!
Kumpulan Media Karangkraf antara sebuah syarikat media terbesar di Malaysia. Bermula pada tahun 1978 sebagai sebuah perniagaan penerbitan kecil di lot kedai dengan mencetak terbitan pertamanya iaitu Mingguan Kanak Kanak, kini jenama yang dihasilkan oleh syarikat ini kukuh di dunia penerbitan dan digital sebagai gergasi media sohor kini.
Kelmarin dalam satu pengumuman korporat yang disampaikan kepada pihak media, pucuk pimpinan Kumpulan Media Karangkraf kini beralih tangan kepada generasi lebih muda. Dato’ Hussamuddin Bin Haji Yaacub mengumumkan persaraan sebagai Pengerusi dan Penerbit berkuat kuasa 1 November 2022.
Turut mengumumkan peletakan jawatan berkuat kuasa pada tarikh yang sama, ialah Timbalan Pengerusi, Datuk Muhammad Nasir Bin Haji Hamzah. Susulan daripada perletakan jawatan tersebut, kedua-dua mereka, Dato’ Hussamuddin dan Datuk Muhammad Nasir masing-masing akan berperanan sebagai Penasihat dan Penasihat Bersama syarikat.
Kiri: Datuk Hussamuddin Yaacub, Kanan: Datuk Muhammad Nasir Bin Haji Hamzah
Kedua-duanya juga akan melepaskan jawatan dalam Lembaga Pengarah dan syarikat akan melantik lima Ahli Lembaga yang baharu. Mereka adalah Puan Firdaus Binti Hussamuddin, Encik Akmal Eirfan Bin Mohamed Fauzi, Puan Farah Binti Hussamuddin, Encik Azizi Bin Fikry dan Encik Izzat Izhar Bin Muhammad Nasir.
Kekosongan yang ditinggalkan oleh Dato’ Hussamuddin akan diisi oleh Puan Firdaus Binti Hussamuddin yang akan menggantikan beliau sebagai Pengerusi Kumpulan yang baharu. Sebelum ini, Firdaus adalah Ketua Pegawai Eksekutif untuk Grup Buku Karangkraf Sdn Bhd.
Beliau merupakan graduan Ijazah Sarjana Muda Pengurusan Perniagaan (Pemasaran) dari Western Michigan University dan telah bersama Kumpulan Media Karangkraf sejak tahun 2005.
PENSTRUKTURAN PENGURUSAN
“Sejak empat dekad lalu, Karangkraf telah berkembang dengan kukuh. Syarikat telah berjaya bertahan dalam gelombang digital yang melanda dunia sejak 2013 yang menggoncangkan banyak industri media terutama media cetak. Kini, saya rasa sudah tiba masanya untuk kami berundur dan menyerahkan baton kepada generasi yang lebih muda kerana generasi mereka boleh membawa syarikat ke tahap yang lebih tinggi,” ujar Datuk Hussamuddin.
Puan Firdaus Hussamuddin bakal menggalas tanggungjawab sebagai Pengerusi Kumpulan berkuatkuasa 1 November 2022.
Sehubungan dengan penyerahan itu, Kumpulan Media Karangkraf juga ingin mengumumkan beberapa perubahan struktur dalam syarikat yang juga akan berkuat kuasa pada 1 November 2022.
Di peringkat Kumpulan, Encik Akmal Eirfan Mohamed Fauzi akan dilantik sebagai Pengarah Eksekutif Kumpulan (Korporat, Kewangan dan Pengurusan Risiko). Beliau sebelum ini adalah Ketua Pegawai Eksekutif untuk Ultimate Print Sdn Bhd.
Manakala, bagi tiga bahagian perniagaan utama Kumpulan, perubahan adalah seperti berikut:
Puan Farah Binti Hussamuddin akan dilantik sebagai Pengarah Eksekutif/Penerbit/CEO Divisi Media yang merangkumi Sinar Harian, Sinar Daily dan semua aset media milik Karangkraf. Beliau sebelum ini merupakan Ketua Pegawai Eksekutif Sinar Karangkraf Sdn Bhd.
Puan Farah Hussamuddin.
Encik Azizi Bin Fikry akan dilantik sebagai Pengarah Eksekutif/CEO Bahagian Percetakan dan Pembuatan, yang merangkumi Ultimate Print Sdn Bhd dan Karangkraf Medicare Sdn Bhd. Beliau sebelum ini merupakan Timbalan Ketua Pegawai Operasi Ultimate Print Sdn Bhd.
Selain bertindak sebagai Pengurusi, Puan Firdaus Hussamuddin juga akan dilantik sebagai Pengarah Eksekutif/CEO/Penerbit Kumpulan Buku dan Penerbitan Al-Quran, yang merangkumi Karya Bestari, Grup Buku Karangkraf dan anak syarikatnya. Beliau akan dibantu oleh En Izzat Izhar Bin Muhammad Nasir yang akan dilantik sebagai Pengarah Eksekutif/Ketua Pegawai Operasi bahagian.
Untuk pengetahuan pembaca, REMAJA juga merupakan salah satu jenama yang bernaung di bawah Kumpulan Media Karangkraf menerusi anak syarikatnya, Nu Ideaktiv Sdn Bhd.
+++Update terkini tentang isu semasa, dunia hiburan, kecantikan, fesyen dan gaya hidup? Ikuti telegram rasmi Remaja untuk lebih banyak info dan juga peraduan menarik.
Ini baru lah gaya hidup remaja. REMAJA kini di seeNI. Download seeNI sekarang!
“Ini bukan pengakhiran tetapi ia adalah permulaan untuk perjalanan seni saya.”Begitulah pandangan peserta pertandingan realiti nyanyian, Big Stage Alpha (BSA) iaitu Ashmirul yang baru-baru...