Perubahan dunia moden sedikit sebanyak telah memberi ruang kepada lebih ramai penduduk dunia untuk menerima orientasi seksual yang berbeza-beza.
Buktinya dalam dunia hiburan antarabangsa, semakin ramai selebriti yang mengakui mereka kita telah bertukar arah mencintai jantina sejenis sekaligus menjadi sebahagian daripada golongan Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender atau LGBTQ+.
Terbaru, hati ribuan peminat wanita penyanyi pop Jepun muda, Shinjiro Atae pula dirobek dengan kekecewaan setelah idola mereka itu mendedahkan dirinya gay secara rasmi.
Atae, 34 membuat pendedahan berani itu di khalayak ramai semasa beliau menjayakan persembahan di hadapan kira-kira 2,000 peminatnya di Tokyo pada 26 Julai lalu.
Ads
“Perkara ini telah lama saya pendamkan dan kini saya boleh umumkan bahawa saya gay,” kongsi penyanyi itu.
“Saya sebelum ini tidak boleh berkata sedemikian kepada diri sendiri. Saya gentar sekiranya saya menerima ketentuan perasaan ini, seluruh dunia tidak akan menerima saya sebagai seorang artis.
“Bagaimanapun, saya sedar adalah lebih baik, untuk saya dan juga mereka yang saya kasihi, termasuklah peminat saya, untuk menjalani kehidupan secara jujur dan bukannya menjalani kehidupan di mana saya tidak boleh menerima keperibadian sendiri,” katanya lagi.
Ads
“Saya enggan orang lain perlu bergelut seperti saya (untuk menerima orientasi seksual mereka).”
Sementara itu, ibu Atae ketika ditemui pemberita memberitahu bahawa dia menyokong 200 peratus keputusan anaknya itu dan akan sentiasa berada bersamanya.
Untuk pengetahuan, industri hiburan di Jepun masih lagi konservatif sebagaimana di negara-negara Asia lain dan akibatnya, ramai yang perlu menyembunyikan identiti sebenar mereka agar tidak disisihkan.
Ads
Bagaimanapun, pendedahan berani mati Atae ini telahpun mendapat sokongan dari majoriti peminat dan masing-masing menzahirkan kata-kata semangat di media sosial buatnya.
Update terkinitentang isu semasa, dunia hiburan, kecantikan, fesyen dan gaya hidup? Ikuti telegram rasmi Remaja untuk lebih banyak info dan juga peraduan menarik.
Ini baru lah gaya hidup remaja. REMAJA kini di seeNI. Download seeNI sekarang!
Penangan muzik K-Pop memang tidak boleh disangkal lagi apabila kali ini kumpulan anak muda dari Korea, BTS pula berjaya mencipta sejarah kerana lagu terbaru mereka berjudul Dynamite mencatatkan jumlah tontonan tertinggi dalam masa 24 jam.
Lagu Dynamite merupakan single Inggeris daripada kumpulan BTS yang dilancarkan pada 21 Ogos 2020 pada jam 1 petang waktu Korea, sekali gus dengan muzik video.
Pada 23 Ogos, YouTube mendedahkan muzik video Dynamite telah memperoleh sebanyak 101.1 juta tontonan dalam tempoh 24 jam sejak dilancarkan, secara tidak langsung memecahkan rekod yang dipegang Blackpink menerusi lagu How You Like That yang mencapai 86.3 juta tontonan.
Kiraan tontonan rasmi YouTube sering kali berbeza dengan jumlah sebenar real time. Berdasarkan perkiraan rasmi YouTube, ternyata tontonan muzik video Dynamite mencapai jumlah yang lebih tinggi daripada jumlah tontonan 98.3 juta yang dilihat pada laman web dalam masa 24 jam.
Walaupun dilaporkan bahawa Dynamite mencatatkan tontonan tayangan perdana YouTube yang paling tinggi dalam sejarah, YouTube kini telah pun mengesahkan fakta ini dan mendedahkan bahawa muzik video ini mempunyai lebih daripada 3 juta penonton secara langsung dalam satu ketika. Rekod sebelumnya dipegang oleh video muzik How You Like That daripada Blacpink, yang mempunyai sebanyak 1.66 juta penonton serentak.
Sudah menjadi kebiasaan apabila golongan wanita dilihat gemar membeli pelbagai jenis barangan, tidak kiralah sama ada pakaian, tas tangan atau pun makanan.
Setiap hari ada sahaja parcel yang akan tiba di rumah dek kerana mereka sukar untuk menghilangkan aktiviti membeli secara online ini.
Lain pula yang berlaku di luar negara, kerana terlalu obses membeli-belah secara online, seorang suami telah memberikan surprise di hari ulang tahun kelahiran isterinya dengan menghadiahkan kek yang berupa seperti kotak parcel.
Emily McGuire mengakui bahawa dirinya sering berbelanja di Amazon dan gampir setiap hari, dua atau tiga buah kotak Amazon akan tiba dirumahnya. Kadangkala, dia terpaksa menyembunyikan daripada suaminya (Mac) itu.
Disebabkan hal tersebut, Mac terfikir untuk memberikan kejutan di hari lahir isterinya.
Kek yang ditempah mempunyai persamaan ketara dengan kotak Amazon, sekali dengan shipping label lagi. Hiks!
Rata-rata netizen di media sosial memberikan pujian tentang idea kreatif suaminya itu dan Emily sendiri tidak menyangka bahawa gambar keknya itu menjadi tular kira-kira setahun yang lalu.
Memang kreatif. Rasanya korang juga boleh jadikan idea ini untuk surprise kan kawan-kawan korang yang suka sangat shopping online. Hiks!
Sepasang sudah anak Song Joong Ki pasangannya Katy Louise Saunders.
Katy Louise Saunders selamat melahirkan cahaya mata kedua di sebuah pusat perubatan di Rom, Itali pada Rabu. Meluahkan rasa syukur atas kelahiran bayi perempuan itu, Joong Ki, 39, memberitahu isteri dan anaknya itu berada dalam keadaan baik.
Memetik laporan Koreaboo, pelakon berusia 39 tahun itu berkongsi berita gembira bersama para peminat di aplikasi Fan Cafe.
Ujarnya, anak kedua turut dilahirkan di Roma, Italia sama seperti anak sulungnya.
Saya sangat bersyukur menyambut bayi kedua.
Puteri kecil kami dilahirkan sihat dan isteri saya sedang berehat.
Berikutan itu, agensi pelakon utama ‘Descendants Of The Sun’ itu turut mengesahkan hal tersebut.
Song Joong Ki menimang cahaya mata perempuan hari ini. Dia sangat berterima kasih pada semua yang menghantar pesanan tahniah.
Dalam pada itu, rata-rata peminat menyatakan ucapan tahniah kepada mereka atas kelahiran bayi baharu.
“Tahniah Song Joong Ki mendapat anak kedua.
“Tahniah! Semoga bayi dan Saunders sihat selalu,” komen netizen.
Sekadar info, Song Joong Ki dan isterinya yang juga seorang pelakon di Britain, Katy Louise Sanders, telah mengumumkan perkahwinan pada Januari 2023. Hasil perkahwinan, pasangan ini dikurniakan cahaya mata lelaki pertama pada 14 Jun 2023.
Update terkini tentang isu semasa, dunia hiburan, kecantikan, fesyen dan gaya hidup? Ikuti Telegram, Instagram & TikTok rasmi Remaja untuk lebih banyak info dan juga peraduan menarik.
Ini baru lah gaya hidup remaja. REMAJA kini di seeNI. Download seeNI sekarang!
Baru-baru ini tular sebuah video iklan terbaru dari jenama fesyen Korea Selatan ‘Wacky Willy’ berjaya menarik perhatian pengguna media sosial kerana jalan penceritaan komedi...