Disebabkan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), ramai mengunakan perkhidmatan ‘delivery’ dan kurier untuk membeli barang secara ‘online’.
Seorang pengguna Twitter telah memuat naik gambar pusat operasi J&T dimana penerima barang di kawasan ‘Red Zone’ tidak akan menerima pesanan mereka. Hal ini disebabkan J&T tidak menghantar pesanan di beberapa “Red Zone” mengikut poskod.
J&T dah tak hantar parcel ke poskod ni 😱 pic.twitter.com/38zIflEu8i
— Adila Anak Buah MakCik Kiah #StayAtHome (@adilafarhanaali) April 4, 2020
Sila semak alamat poskod seperti berikut. Jika anda berada atau tinggal di kawasan berdekatan, ambil perhatian!
Terkini, maklumat yang tular tidak sepenuhnya tepat kerana J&T Express masih akan menyediakan perkhidmatan penghantaran ke kawasan zon merah, tapi akan berlaku kelewatan daripada biasa.
Bagi mengelak salah faham dan kekliruan, J&T Express mengeluarkan satu posting di Facebook. Baca kenyataan penuh di bawah:
Sebenarnya, bukannya J&T ni tak hantar ke kawasan ‘Red Zone’ cuma berlaku kelewatan daripada biasa. Namun mereka masih akan menyediakan perkhidmatan penghantaran ke kawasan zon merah.
Ish…tu la netizen, semua benda nak viralkan walaupun tak tahu sahih atau tidak. So korang tak perlu la risau kalau barang korang tak sampai lagi tu k.