Acapkali bila satu koleksi kolaborasi terjalin, ia akan dibahagikan kepada koleksi lelaki, wanita dan kanak-kanak.
Sebagai peminat fesyen dan pembeli, kita tentunya selalu akan terus terarah untuk memilih daripada koleksi jantina kita. Yang lelaki akan pilih daripada koleksi lelaki sajalah, begitu jugalah dengan pembeli wanita.
Mungkin itulah satu arah baharu yang ingin dilakukan oleh jenama pakaian Jepun, UNIQLOmenerusi koleksi musim luruh/musim sejuk 2021 bersama jenama fesyen dari New York, Theory.
Ads
Untuk pengetahuan, Theorytelah diperkenalkan pada tahun 1997 yang telah mengubah ‘direction’ fesyen kontemporari menerusi potongan menarik, fabrik inovatif dan rekaan yang tidak dimamah zaman.
Koleksi Uniqlo x Theory ini menggambungkan keistimewaan Uniqlo iaitu pada fungsi dengan stail rekaan yang menggambarkan identiti Theory. Dan seperti yang kami katakan tadi, ia tidak mengenali perbezaan jantina. Ia tidak mengkhususkan kepada mana-manajantina. Apa yang pembeli lelaki sarungkan juga boleh dimiliki pembeli wanita.
Ads
Orang kata persis gaya androgynous ataupun uniseks.
Ads
Sembilan rekaan baharu ini menggunakan rona hitam putih pada keseluruhan pakaian yang diperkenalkan. Reka bentuk dan potongannya adalah minimal serta neutral; bersesuaianlah dengan peminat jenama Uniqlo. Ia mudah digayakan, nampak sofistikated dan mudah disesuaikan dengan identiti masing-masing walaupun hakikatnya kita selalunya sukakan stail yang berbeza.
Tengok sajalah rekaan yang kami gemari di bawah ini:
Seperkara lagi, biarpun koleksi Uniqlo x Theory ini dikhaskan untuk musim luruh/musim sejuk, ia masih sesuai bagi kita di Malaysia ini disebabkan materialnya yang tidak terlalu tebal serta ringan.
Kita semua boleh mendapatkannya mulai 24 September ini di stor Fahreinheit88 dan di laman web Uniqlo.
Ini baru lah gaya hidup remaja. REMAJA kini di seeNI. Download seeNI sekarang!
Dah jadi satu kewajipan bagi seorang perempuan untuk menggunakan moisturizer bagi memastikan kulit wajah tidak kering dan tampil segar sepanjang hari.
Tapi bagi mereka yang mempunyai masalah kulit berminyak tu, korang tahu tak moisturizer apa yang sesuai untuk dipakai?
Nah, berikut antara 8 jenis moisturizer yang boleh korang dapatkan di pasaran. Selamat mencuba!
1. Hado Labo Whitening Perfect Gel
Pelembap dengan tekstur gel yang ada dalam produk ini memberikan penghidratan yang tahan lama untuk kulit wajah, mengandungi arbutin yang dapat membantu meringankan nada kulit dan bintik-bintik gelap bagi menjadikan kulit lebih licin.
Tambahan vitamin C dapat memulihkan kembali penampilan kulit kusam yang disebabkan oleh sinaran UV. Ia juga dapat memberikan keseimbangan pada pH kulit dan jangan risau kerana produk ini bebas daripada wangian, minyak mineral, alkohol dan pewarna.
2. Elianto Calming & Moisture Texas Aloe Vera Soothing Gel 300ml
Pelembap ini dapat memberikan keselesaan untuk kulit sensitif dan paling penting, ia dapat mengawal minyak yang berlebihan. Mengandungi 99% kandungan lidah buaya yang mampu mengatasi masalah dan melembapkan kulit. Produk ini bebas daripada paraben, pewarna tiruan, minyak mineral, minyak haiwan dan silikon. Gel ini tidak melekit dan cepat meresap ke dalam kulit.
3. Aiken Tea Tree Oil Spot Away Moisturizer
Pelembab yang memberi bauan daun teh dan mudah resap ke dalam kulit wajah. Ia dapat membantu mengawal minyak dan memastikan kulit muka dalam pH yang sepatutnya dan lebih menarik lagi, ia tidak mengeringkan kulit korang.
Selepas beberapa kali penggunaan, korang akan merasakan kulit jadi lebih ringan, bebas jerawat dan kekal segar walaupun setelah seharian berada di luar.
4. OLAY Regenerist Revitalising Hydration Cream SPF 15
Menyediakan penghidratan optimum pada siang hari dan melindungi kulit daripada sinaran UVA/UVB yang berbahaya dengan SPF 15. Ia membantu mengurangkan garis halus dan kedutan pada kulit.
Selain itu, produk ini juga dapat mengawal kulit berminyak dan memperbaharui lapisan permukaan kulit dengan sempurna.
5. SAFI Balqis P10 Krim Pelembap Siang 45g
Krim pelembap ini mengandungi perlindungan UV tambahan, SPF15 yang memberi kesan dalam melindungi kulit daripada cahaya yang merbahaya. Ia turut membantu untuk menyelesaikan masalah seperti garis penuaan, kulit berminyak, kusam dan tidak sekata. Kesan seawal tiga minggu dapat dirasai dengan tekstur ringan dan lembut pada kulit wajah.
6. Laneige Water Bank Moisture Cream 50ml
Menjadikan kulit lembap sepanjang hari dengan krim daripada bahan dasar air dan membantu mengawal minyak yang berlebihan pada wajah. Produk ini telah diuji secara klinikal dan selamat untuk digunakan.
7. Garnier Men Turbolight Oil Control Shine Moist
Krim pencerah dan pelembap ini mengandungi volcanic mineralite dan ekstrak pemutih lemon yang membantu melawan masalah kulit dalam satu sapuan. Produk ini juga dapat mengawal minyak yang berlebihan dan menutup pori-pori besar agar kulit kekal dalam pH yang diperlukan.
Bukan itu saja, ia membantu mencerahkan kulit dan mengekalkan kelembapan pada kulit supaya bebas minyak.
8. Himalaya Oil Free Radiance Gel Cream
Krim gel ringan dan tidak berminyak ini sesuai untuk digunakan setiap hari agar kulit licin dan bebas minyak. Diperkaya dengan ramuan istimewa yang memberikan tiga manfaat iaitu menyerap dengan cepat ke dalam kulit, menghidratkan kulit dan memberi kulit licin sempurna.
Krim ini telah diuji secara dermatologi, bukan komedogenik, bebas minyak mineral dan paraben.
Dalam lapan jenis produk ni, ada ke yang korang pernah guna?
**
Update terkini tentang isu semasa, dunia hiburan, kecantikan, fesyen dan gaya hidup? Ikuti telegram rasmi Remaja untuk lebih banyak info dan juga peraduan menarik.
Biar pemakaiannya hanya terhad di dalam tetapi pemakaian tuala wanita begitu penting buat golongan wanita. Jika orang zaman dahulu lebih senang dengan menggunakan percaan kain batik lusuh tetapi tranformasi dunia tentang keselesaan wanita ketika datang haid menjadikan tuala wanita begitu penting hari ini.
Jika sebelum ini warnanya biasa-biasa sahaja tetapi corak batik bagi edisi terhad jenama tuala wanita terkenal Kotex® ini cukup dikagumi. Bukan sahaja menggabungkan fungsi dengan fesyen, malah melambangkan satu inisiatif untuk memperkasa kaum wanita.
Lebih menarik, batik Edisi Terhad Kotex® menawarkan rekaan dengan pelbagai warna yang terang, berani, serta menampilkan motif-motif halus yang melambangkan batik Malaysia, namun telah dipermodenkan untuk wanita muda yang mengidamkan aliran fesyen terkini.
Pembungkusannya menampilkan rekaan kreatif artisan-artisan dari Batik Boutique, iaitu sebuah perusahaan sosial yang bermatlamat untuk meningkatkan kemahiran golongan isi rumah berpendapatan rendah (B40). Kerjasama dengan Batik Boutique merupakan satu lagi impak positif daripada pergerakan global, #SHECAN Kotex® yang bertujuan memperkasa kaum wanita untuk mencapai apa jua kejayaan yang diidamkan.
“Kami telah menerapkan batik ke dalam pembungkusan Kotex kami dengan cara yang menyeronokkan, bagi menginspirasikan kaum wanita muda untuk menzahirkan perasaan mereka dengan sikap positif, iaitu ‘Haid atau Tidak, Dia Mampu’. Produk penjagaan wanita tidak seharusnya bersifat konvensional dan bosan. Justeru, kami berharap rekaan-rekaan yang berani ini akan memberikan ciri keunikan kepada Kotex, di samping menerapkan unsur keseronokan dan fesyen ke dalam tuala wanita kami,” demikian kata Frenissa Lagman, Pengurus Pemasaran, Kimberly-Clark.
“Kami berbesar hati untuk bekerjasama dengan artisan-artisan wanita yang menakjubkan di Batik Boutique untuk memperkasa dan membolehkan mereka menampilkan rekaan mereka kepada rakyat Malaysia. Mereka benar-benar mencerminkan semangat pergerakan #SHECAN Kotex, dan merupakan sumber inspirasi kepada kaum wanita tidak kira di mana.”
Batik Edisi Terhad Kotex® kini boleh didapati di kedai-kedai di seluruh negara, dan didatangkan dengan satu aksesori fesyen yang menarik, iaitu satu beg kantung bergaya yang direka khas untuk edisi terhad ini.
Pergerakan #SHECAN Kotex® telah menjana perubahan positif dalam masyarakat di peringkat global untuk membantu wanita muda mengatasi kebimbangan terhadap haid dan menangkis stereotaip jantina, supaya mereka mampu menjadi juara serta berdiri sama tinggi dengan kaum lelaki untuk mengejar cita-cita mereka.
Kotex® melancarkan #SHECAN FUND di Malaysia pada tahu lalu untuk memberi inspirasi kepada lebih ramai wanita dan gadis muda untuk mencapai kejayaan dalam pelbagai bidang yang kurang diwakili oleh wanita, baik dalam bidang seni, pendidikan, mahupun keusahawanan.
Yeay, jangan lupa dapatkan jenama kesukaan ramai edisi terhad ini.
Ini baru lah gaya hidup remaja. REMAJA kini di seeNI. Download seeNI sekarang!
Kecanggihan dan inovasi teknologi dalam bidang kecantikan cepat berubah. Dengan penawaran dan permintaan menggesa pakar perubatan sekeliling dunia untuk memperkenalkan pelbagai kaedah rawatan yang terbaik.
Anda seorang yang sering ragu-ragu untuk masukkan alat kecantikan elektronik ke dalam rutin penjagaan kulit harian? Haaaa..usah khawatir lagi kerana NU Skin hadir selaku jenama sistem peranti kecantikan terlaris di dunia berdasarkan penyelidikan dan metodologi spesifik Euromonitor yang dijalankan dari April hingga Jun 2023.
Untuk pengetahuan semua, Nu Skin Enterprises Inc., peneraju kecantikan dan kesihatan global, telah diiktirafkan sebagai jenama No. 1 dunia untuk sistem peranti kecantikan selama enam tahun berturut-turut oleh Euromonitor International Ltd., yang menerbitkan penyelidikan pasaran paling komprehensif di dunia berkenaan industri penjagaan kulit.
“Kami sangat teruja kerana dapat mengekalkan kedudukan kami sebagai jenama sistem peranti kecantikan No. 1 dunia selama enam tahun berturut-turut; ianya merupakan satu pencapaian yang mengesahkan komitmen padu Nu Skin yang tidak berbelah bahagi menghasilkan rangkaian produk kecantikan yang inovatif dan berkesan.
Bagi tujuan ini, kami tetap berdedikasi untuk memberi pelanggan kami di Malaysia dengan pengalaman kecantikan di rumah yang transformatif seperti pencapaian terbaharu kami, ageLOC® LumiSpa® iO yang ternyata hebat.
Ini menunjukkan komitmen kami terhadap penjagaan kulit peribadi, menggabungkan formulasi yang disokong secara saintifik dengan teknologi peranti yang dipatenkan,” jelas Hendrix Wong, Naib Presiden, Operasi Pasaran Nu Skin Malaysia & Brunei.
Nu Skin menawarkan portfolio peranti kecantikan yang dinobatkan anugerah termasuk ageLOC® LumiSpa® iO, yang merupakan peranti rawatan dan pembersihan kulit pintar dengan ciri ketersambungan dan pengasyikkan.
Dengan teknologi ‘Micropulse Oscillation’ Nu Skin yang dipatenkan, sistem ageLOC® LumiSpa® iO membawa kecantikan terperibadi ke tahap baharu dengan penyesuaian rawatan, bimbingan pintar, penjejakan rutin penjagaan kulit dan lain-lain. Canggih kan?
Kalau korang nak tahu, ageLOC® LumiSpa® iO telah dinamakan ‘Product of the Year’ pada tahun 2022 oleh Business Intelligence Group dan merupakan inovasi yang diiktirafkan dengan Anugerah Edison, Anugerah NewBeauty dan dua Anugerah Gold Globee.
Peranti lain yang juga termasuk dalam jenama Nu Skin DREAM Team adalah ageLOC® Galvanic Spa®, ageLOC® Galvanic Body Spa®, ageLOC Boost® dan ageLOC® LumiSpa® iO untuk menangani pelbagai masalah penjagaan kulit utama seperti kecerahan, pembersihan, keanjalan, penghidratan, jerawat dan penampilan garis dan kedutan.
Jadi usah ragu-ragu lagi dengan peranti kecantikan elektronik kerana dengan adanya jenama yang diiktiraf dan dipercayai seperti NU Skin, kulit muka anda akan lebih sihat, mulus dan bebas dari kedutan!
Untuk maklumat lanjut tentang produk kecantikan dan kesihatan Nu Skin, sila layari www.nuskin.com.
+++Update terkini tentang isu semasa, dunia hiburan, kecantikan, fesyen dan gaya hidup? Ikuti Telegram, Instagram dan TikTok rasmi Remaja untuk lebih banyak info dan juga peraduan menarik.
IHSAN FOTO: NU Skin
Ini baru lah gaya hidup remaja. REMAJA kini di seeNI. Download seeNI sekarang!
Baru-baru ini tular sebuah video iklan terbaru dari jenama fesyen Korea Selatan ‘Wacky Willy’ berjaya menarik perhatian pengguna media sosial kerana jalan penceritaan komedi...