Pereka fesyen terkenal, Rizman Ruzaini (RR) baru-baru ini mengharumkan nama negara sekali lagi di persada dunia apabila busana rekaan mereka digayakan oleh penyanyi terkenal Lady Gaga ketika penampilannya di Lady Gaga Jazz & Piano di Park MGM, Las Vegas, Amerika Syarikat.
Menerusi video yang tular di media sosial, menyarung gaun labuh potongan sopan hasil sentuhan dinamik pereka duo berkenaan ketika menyanyikan lagu popularnya Americano sambil memetik piano.
Perekanya, Rizman Nordin dari Rizman Ruzaini berkata, kolaborasi bersama dengan Lady Gaga itu bermula rentetan daripada busana mewah yang pernah digayakan oleh model terkenal, Naomi Campbell pada pertunjukan fesyen mereka di Dubai tahun lalu.
Ads
“Segalanya bermula selepas Naomi Campbell mengayakan busana kami pada pertunjukan fesyen di Dubai tempoh hari. Tentulah, Naomi merupakan supermodel yang disegani, jadi apabila dia bersetuju nak pakai busana sesebuah jenama, maknanya pereka itu sudah ada ‘weight’”
“Jadi selepas dua, tiga hari Naomi pakai baju kami, kita dapat panggilan serta pertanyaan daripada agensi-agensi dari Hollywood. Dalam banyak-banyak panggilan itu merupakan stylist yang bekerja dengan penyanyi popular seperti Lady Gaga dan Beyonce”
Rizman berkata demikian kepada Gempak, beliau turut menjelaskan selepas bertukar nombor, RR pun memulakan proses rekaan seperti biasa selepas mendapat ukuran daripada agensi yang menghubunginya.
Tambahnya, kebiasaannya selebriti luar negara akan mengenakan busana daripada pereka yang baru berkolaborasi dengan mereka untuk majlis kecil seperti majlis persembahan makan malam.
Ads
“Kami hantar busana berkenaan kepada agensi yang menguruskan busana Lady Gaga pada awal tahun ini. Perancangan asal, sebenarnya busana itu untuk dinner show sahaja. Namun, selepas sampai ke sana, pihak Lady Gaga beritahu yang tuan empunya badan mahu simpan dan pakai untuk majlis yang lebih besar”
Katanya, “Jadi bila Lady Gaga pakai ketika konsertnya, kami berasa sangat teruja dan terkejut!”
Dalam pada itu, Rizman menjelaskan bahawa pihaknya tidak mengeluarkan wang untuk membolehkan rekaannya dipakai oleh Lady Gaga dan menganggap kolaborasi itu sebagai peluang untuk jenama Rizman Ruzaini ke persada yang lebih tinggi.
Ads
Sumber: Astro Gempak
Update terkini tentang isu semasa, dunia hiburan, kecantikan, fesyen dan gaya hidup? Ikuti Telegram, Instagram dan TikTok rasmi Remaja untuk lebih banyak info dan juga peraduan menarik.
Ini baru lah gaya hidup remaja. REMAJA kini di seeNI. Download seeNI sekarang!
Buat julung kalinya Remaja berkolaborasi bersama jenama rawatan dan kecantikan terkenal, Beaute Library bagi kempen raya tahun 2024.
Berlangsung seawal jam 10 pagi di Pavilion Bukit Jalil, 10 peserta Hero dan Dewi Remaja sebagai tetamu jemputan bagi acara Prep & Fab.
Menerusi acara yang sama, kesemua tetamu melakukan rawatan tangan dan konsultasi kulit muka bagi mengetahui secara lebih terperinci mengenai kulit mereka.
Setiap daripada mereka telah menikmati rawatan berkenaan menerusi tiga bilik konsultasi yang berbeza.
Menurut pelakon jelita, Arena Wan, rawatan tangan adalah penting kerana baginya anggota tersebut banyak digunakan pada setiap masa.
“Saya sebenarnya sudah lama tidak melakukan rawatan tangan, terutama urutan tangan. Sejujurnya, saya sangat suka dengan pengalaman pada pagi ini.
“Saya juga sangat perlukan rawatan ini kerana dengan jadual saya yang padat dengan pengambaran, saya tiada masa untuk ‘relaxing‘. Jadi, hari ini adalah masa yang sesuai buat saya.
“Bagi saya, urutan tangan sebegini adalah penting kerana setiap hari kita menggunakan anggota ini. Jadi, tangan kita juga perlukan rawatan sebegini,” katanya kepada Remaja.
Acara tersebut turut dimeriahkan oleh Hero dan Dewi Remaja yang lain iaitu Nurel Baharin, Arabella Ellen, Fitri Farok dan Razin Qidran.
Pada sesi petang pula dihadiri oleh barisan Hero dan Dewi yang lain iaitu Thompson Goh, Nina Amin, Rasyiqah Johan dan Reezlyn Shafeera.
+++Update terkini tentang isu semasa, dunia hiburan, kecantikan, fesyen dan gaya hidup? Ikuti Telegram, Instagram dan TikTok rasmi Remaja untuk lebih banyak info dan juga peraduan menarik.
Ini baru lah gaya hidup remaja. REMAJA kini di seeNI. Download seeNI sekarang!
Kecanggihan dan inovasi teknologi dalam bidang kecantikan cepat berubah. Dengan penawaran dan permintaan menggesa pakar perubatan sekeliling dunia untuk memperkenalkan pelbagai kaedah rawatan yang terbaik.
Anda seorang yang sering ragu-ragu untuk masukkan alat kecantikan elektronik ke dalam rutin penjagaan kulit harian? Haaaa..usah khawatir lagi kerana NU Skin hadir selaku jenama sistem peranti kecantikan terlaris di dunia berdasarkan penyelidikan dan metodologi spesifik Euromonitor yang dijalankan dari April hingga Jun 2023.
Untuk pengetahuan semua, Nu Skin Enterprises Inc., peneraju kecantikan dan kesihatan global, telah diiktirafkan sebagai jenama No. 1 dunia untuk sistem peranti kecantikan selama enam tahun berturut-turut oleh Euromonitor International Ltd., yang menerbitkan penyelidikan pasaran paling komprehensif di dunia berkenaan industri penjagaan kulit.
“Kami sangat teruja kerana dapat mengekalkan kedudukan kami sebagai jenama sistem peranti kecantikan No. 1 dunia selama enam tahun berturut-turut; ianya merupakan satu pencapaian yang mengesahkan komitmen padu Nu Skin yang tidak berbelah bahagi menghasilkan rangkaian produk kecantikan yang inovatif dan berkesan.
Bagi tujuan ini, kami tetap berdedikasi untuk memberi pelanggan kami di Malaysia dengan pengalaman kecantikan di rumah yang transformatif seperti pencapaian terbaharu kami, ageLOC® LumiSpa® iO yang ternyata hebat.
Ini menunjukkan komitmen kami terhadap penjagaan kulit peribadi, menggabungkan formulasi yang disokong secara saintifik dengan teknologi peranti yang dipatenkan,” jelas Hendrix Wong, Naib Presiden, Operasi Pasaran Nu Skin Malaysia & Brunei.
Nu Skin menawarkan portfolio peranti kecantikan yang dinobatkan anugerah termasuk ageLOC® LumiSpa® iO, yang merupakan peranti rawatan dan pembersihan kulit pintar dengan ciri ketersambungan dan pengasyikkan.
Dengan teknologi ‘Micropulse Oscillation’ Nu Skin yang dipatenkan, sistem ageLOC® LumiSpa® iO membawa kecantikan terperibadi ke tahap baharu dengan penyesuaian rawatan, bimbingan pintar, penjejakan rutin penjagaan kulit dan lain-lain. Canggih kan?
Kalau korang nak tahu, ageLOC® LumiSpa® iO telah dinamakan ‘Product of the Year’ pada tahun 2022 oleh Business Intelligence Group dan merupakan inovasi yang diiktirafkan dengan Anugerah Edison, Anugerah NewBeauty dan dua Anugerah Gold Globee.
Peranti lain yang juga termasuk dalam jenama Nu Skin DREAM Team adalah ageLOC® Galvanic Spa®, ageLOC® Galvanic Body Spa®, ageLOC Boost® dan ageLOC® LumiSpa® iO untuk menangani pelbagai masalah penjagaan kulit utama seperti kecerahan, pembersihan, keanjalan, penghidratan, jerawat dan penampilan garis dan kedutan.
Jadi usah ragu-ragu lagi dengan peranti kecantikan elektronik kerana dengan adanya jenama yang diiktiraf dan dipercayai seperti NU Skin, kulit muka anda akan lebih sihat, mulus dan bebas dari kedutan!
Untuk maklumat lanjut tentang produk kecantikan dan kesihatan Nu Skin, sila layari www.nuskin.com.
+++Update terkini tentang isu semasa, dunia hiburan, kecantikan, fesyen dan gaya hidup? Ikuti Telegram, Instagram dan TikTok rasmi Remaja untuk lebih banyak info dan juga peraduan menarik.
IHSAN FOTO: NU Skin
Ini baru lah gaya hidup remaja. REMAJA kini di seeNI. Download seeNI sekarang!
Mamee Double Decker (M) Sdn Bhd telah melabur RM50 juta sebagai permulaan dalam usaha menjalin usaha sama dengan sebuah syarikat dari Korea Selatan, Shinsegae Food bagi menghasilkan produk makanan korea halal untuk dipasarkan ke peringkat global.
Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Mamee, Tan Sri Pang Tee Chew berkata, jumlah itu merangkumi kos pelaburan, pengiklanan dan sebagainya demi memastikan, produk makanan halal dari Korea dapat diperkembangkan di negara ini.
“Usaha sama bersama yang dinamakana Shinsagae Mamee Sdn Bhd merupakan platform terbaik bagi kedua-dua syarikat untuk memperkukuh dan mengembangkan operasi kedua-duanya di rantau Asia Pasific di samping berkongsi kepakaran dalam pembuatan dan perkhidmatan makanan serta minuman halal.
““Mamee dapat lihat populariti makanan Korea yang semakin meningkat dan permintaan yang lebih tinggi untuk makanan halal dalam pasaran makanan global di mana kedua-dua pasaran dijangka akan mengalami pertumbuhan yang pesat bagi beberapa tahun yang akan datang.
“Usaha sama ini membolehkan kedua-dua syarikat dapat berkongsi dan memanfaatkan kekuatan masing-masing. Shinsegae Food adalah sebagai peneraju dalam perkhidmatan dan pembuatan makanan, manakala Mamee-Double Decker menjadi jenama isi rumah yang terkenal dengan lebih daripada 40 tahun pengalaman dalam menghasilkan kualiti makanan dan minuman halal. Diharap dengan usaha sama ini, sedikit sebanyak dapat membantu melonjakkan aspirasi Mamee ke arah menjadi pembekal makanan halal secara global,” katanya sambil menambah, pasaran makanan halal merupakan salah satu pasaran makanan yang berkembang pesat di seluruh dunia.
“Banyak produk-produk makanan halal dari Korea mendapat permintaan bagi rakyat negara ini. Malaysia pula dikenali sebagai perintis makanan halal bagi rantau ini. Justeru itu, kerjasama ini adalah satu platform terbaik untuk Mamee Double Decker merintis ke arah perkembangan syarikat.
“Dengan pasaran makanan halal yang kini menjadi salah satu pasaran makanan yang berkembang pesat di seluruh dunia, secara tidak langsung akan meningkatkan lagi permintaan makanan halal Korea yang kini semakin berkembang memandangkan Malaysia merupakan perintis makanan halal di rantau ini,” katanya kepada pemberita pada majlis permeterian perjanjian usaha sama di Melakai yang turut dihadiri Presiden Shinsegae Food, Choi Sung-Jei.
Dalam pada itu Presiden Shinsegae Food, Choi Sung-Jei berkata, Mamee-Double Decker merupakan jenama isi rumah yang terkenal dengan lebih daripada 40 tahun pengalaman dalam perkilangan dan memiliki rangkaian pengedaran global yang kukuh. Manakala, Shinsegae Food, sebahagian daripada Shinsegae Group pula mempunyai pengalaman dan kepakaran meluas dalam pembuatan makanan dan mengendalikan perniagaan makanan berbentuk restoran dan kedai roti sepanjang tempoh 20 tahun dalam bidang ini. Kedua-dua syarikat pada hari ini telah membangunkan syarikat usaha sama ini bagi mempromosikan makanan Korea yang asli dan untuk memudahkan pertumbuhan makanan Korea yang halal di Malaysia dan di Asia Tenggara,’ katanya.
Dalam satu pernyataan lain, Tan Sri Pang berkata dengan usaha sama itu beliau menjangkakan kedua-dua pasaran akan mengalami pertumbuhan yang pesat berikutan populariti makanan Korea dan permintaan yang lebih tinggi bagi makanan halal dalam pasaran makanan global.
“Justeru, saya berharap dengan usaha sama ini sedikit sebanyak dapat membantu melonjakkan lagi aspirasi Mamee ke arah menjadi pembekal makanan halal secara global,” katanya.
Menurutnya lagi, usaha sama ini juga merupakan batu loncatan kepada Mamee untuk meneroka dan menceburi cabang perniagaan yang baharu seperti bidang perkhidmatan makanan dan pembuatan produk makanan halal Korea yang menyediakan servis perniagaan kepada pengguna serta pasaran.
Shinsegae Mamee Foodservice bermatlamat untuk menjadi pembekal sehenti makanan dan minuman halal di mana produk-produk berkualiti tinggi dan konsisten dengan rasa dan perkhidmatan yang tulen ditawarkan untuk semua pengendali perniagaan makanan.
Syarikat ini komited ke arah menjadi peneraju pembekal solusi masakan tempatan yang menyeluruh untuk pengendali perkhidmatan makanan sekitar rantau Asia Tenggara. Untuk kejohanan Winter Olympics 2018 yang bakal berlangsung di Pyeongchang, South Korea di mana Shinsegae Food merupakan pembekal perkhidmatan katering makanan rasmi, Mamee akan diwakili oleh Chef Faizul yang akan menjadi rakyat Malaysia pertama yang menyediakan dan memasak makanan Halal untuk kesemua peserta Muslim dan akan dibantu oleh duta Mamee Chef, Dato’ Chef Ismail.
Bersempena dengan majlis menandatangani perjanjian usaha sama ini, Mamee Double Decker (M) Sdn Bhd juga telah menaik taraf bangunan ibu pejabat yang terletak di Ayer Keroh, Melaka yang berkonsepkan moden di samping memastikan keselesaan pihak pengurusan dan staf-staf dalam urusan kerja seharian.
Ini baru lah gaya hidup remaja. REMAJA kini di seeNI. Download seeNI sekarang!
Baru-baru ini tular sebuah video iklan terbaru dari jenama fesyen Korea Selatan ‘Wacky Willy’ berjaya menarik perhatian pengguna media sosial kerana jalan penceritaan komedi...