Disebabkan pandemik COVID-19 banyak syarikat penerbangan mengalami kerugian teruk sehingga terpaksa membuang sebahagian daripada para pekerja dan kru kapal.
Thai Airways antara yang terkesan dan mengambil langkah pengstrukturan semula.
Disebabkan tiada penerbangan boleh dilakukan dalam usaha membendung penularan virus COVID-19, syarikat penerbangan ini mengambil pendekatan unik dengan membuka restoran bersuasana dalam kabin di ibu pejabatnya.
Restoran sementara ini dibuka di kafeteria syarikat tersebut. Sebelum ini, ia hanya berfungsi sebagai tempat makan untuk staf sahaja.
Menariknya, sebaik sahaja tiba di restoran tersebut, tetamu akan disambut dengan pramugari lengkap dengan uniform penerbangan tersebut dan akan diberikan cenderamata seperti pas penerbangan
Restoran itu dihiasi dengan bahagian-bahagian kapal terbang seperti tempat duduk ekonomi dan juga tempat duduk kelas bisnes lantas memberikan lagi suasana di dalam kapal terbang.
***P/S – Rindu nak makan Nasi Lemak Pak Nasir seperti dalam kapal terbang.